Saturday, October 10, 2009

It's a bird, it's a plane, no it's aaaaaarrrrgghhhh GEDEBUK!!!!

Assalamu'alaikum semua...
hari ni badan aku tak sesegar hari2 biasa, fikiran agak terganggu, sukar untuk fokus...
mesti korang tertanya2 kan, apa kaitan tajuk posting aku ni dgn cerita aku ni?

Aku akan cerita kat korang tentang apa yang telah aku lihat semalam semasa Sambutan Maal Hijrah 1430H bersamaan dengan hari Isnin, 29 Disember 2008 jam 4 petang, bertempat di salah sebuah pusat membeli belah yang cukup2 terkenal di KL... Kejadian ini aku takkan lupakan sampai bila2...
serius siot)

pada satu hari....
[background music: 1 muharram detik permulaan, perkiraan tahun islam hijrah...lalala..]
[tempat: Tingkat 5, di salah sebuah pusat membeli belah yang sangat2 besar]


Jam 3.45 Petang
[sedang berbual di telefon bimbit dengan Ariez]
me: blaa... blaa... bla... (butiran perbualan dirahsiakan hehe...)
razi: blaa... bla... bla...
[sambil berbual aku asyik berpindah2 tempat, macam orang nomad plak! wuhehehe...]

Jam 3.50 Petang
[still berbual di handphone] - (banyaknye kredit haku, gunakanlah 8pax *pilihan bijak*)
me: blaa... bla... bla... hahaha....
razi: bla... bla... bla... hehehe...

Jam 4.00 Petang
[terlihat 'something' jatuh ke bawah dengan laju]
me: razi, i call you back later...
razi: nape?
me: saya nampak sesuatu yang agak2 'scary movie' gitu...
razi: ok...

Rupa2nya aku telah melihat....

ORANG TERJUN BUNUH DIRI!!!!

iya, tuan2 dan puan, apa yang telah saya katakan sebentar tadi itu adalah benar belaka...
mangsa disyaki terjatuh dari tingkat 10 bangunan tersebut, lalu jatuh ke arah gerai2 promosi yang terletak di lobi tingkat 3 bangunan tersebut... Dan saya telah menyaksikan kejadian tersebut dengan mata kepala saya sendiri(actually mate je...). kenapa ayat aku ni formal sangat?)

Anyway setelah melihat kejadian tersebut, aku terpaku kejap(kejap??, actually hampir satu jam aku tidak berganjak dari tempat aku berdiri ketika melihat insiden itu berlaku hehe...). Aku mengalami trauma yang agak hebat jugak la. Tetiba je aku rasa seolah2 nak demam, peluh sejuk mengalir, dalam badan terasa panas... serius, aku mengalami kejutan, bukan kejutan budaya atau kejutan elektrik, bukan juga terkejut lalu melatah sambil menari zapin diiringi penari2 yayasan warisan johor, ermmm sungguh dahsyat tarian itu... errr, i mean insiden itu... hehehe...

So, impak daripada insiden itu, aku terus menuju ke Starbucks lalu mengorder Dark Chocolate Cherry Mocha Frappucino (seriously sangat sedap) yang berharga RM 16.80 setiap satu , dan alangkah terkejutnya aku bila starbucks buat promotion buy 1 free 1. waahh!!! Ini sangat bagus, aku melompat kegembiraan bagaikan anak kecil yang baru sahaja dibelikan mainan Ben10! (sekejap saja sudah melupakan insiden itu). Alangkah bestnya kalau razi ada bersama aku ketika itu, so cherry mocha yg satu lagi tu pasti akan ku beri padanya. namun akhirnya aku terpaksa menghabiskan kedua2nya skali.... Large Size plak tu, serta krim putar di atasnya... hehe...

Sambil2 aku berusaha untuk menghabiskan Dark Chocolate Cherry Mocha Frappucino yang kedua itu, aku meneruskan perjalanan ke Plaza Low Yatt. Iya tuan2 & puan2 PLAZA LOW YATT, dan kali ini aku tidak akan membuang masa dengan menaiki monorail ke bukit bintang lagi, hidup2 aku kena 'kencing' oleh razi (sila rujuk posting 'hari yang serba tak kena' jika anda tidak faham apa yang saya maksudkan)...

Sampai je kat low yatt, aku pun dengan sepenuh hati dan bersemangat waja terus meng'explore' (wujudkah istilah ini?) keseluruhan bangunan tersebut. Aku menjadi rambang mata kejap, (kejap?? actually 2 jam aku menyepahkan diri aku di sana) mau saja... aku melepaskan diri dan terus berlari... err... silap, itu lirik aku stacy, huhu... Mau saja aku borong semua barang2 yang ada kat sana tu, aku nak beli PSP, PC (desktop), camera digital, kamera video, Tv, GPS, laptop vaio(tak cukup 1 ke??), dark chocolate cherry mocha frappucino(again??), karipap pusing, bihun goreng, dan payung(what da... forget it!)... akhirnya, aku pulang tanpa membeli satu barang pun kat low yatt tu... (angan2 je lebih...) huhuhu....

lepas tu aku pun balik rumah...
sebenarnya aku masih lagi trauma akibat insiden itu, perkara itu masih segar di ingatan aku seolah2 ianya baru berlaku semalam... (hey, it did happened yesterday!!!) hehehe....
ok la guys aku chow dulu la...
rasa macam nak demam plak...
salamzzz....

No comments:

Post a Comment